Wednesday, August 22, 2012

Jangan Buka Mata

Posted by Unknown at 6:46 AM

ISBN: 978-967-365-024-8
Sem. Malaysia: RM10.90
Sabah/ Sarawak: RM13.90

Aku buka mata, aku nampak dia. Dia hantu atau manusia? Sering kali aku berkata kepada diri sendiri, Jangan buka mata... Jangan buka mata...

Alia, seorang pelajar tingkatan tiga, meragui pandangan matanya. Dia boleh melihat makhluk atau lembaga yang tidak dapat dilihat oleh pandangan manusia biasa. Dia boleh berkomunikasi dengan mereka dan yang mengerikan, dia sering diburu oleh makhluk-makhluk ini, tidak kira tempat dan masa. Sehinggakan Alia takut untuk membuka matanya. Gusar akan terlihat sesuatu yang menyeramkan.

Bila aku buka mata, aku nampak mereka. Rambut panjang, kusut masai. Mata mereka sentiasa bulat dan merah. Pandangan mata yang tidak pernah mesra. Bau mereka, ada yang busuk, sebusuk-busuknya dan ada yang wangi, sewangi-wanginya. Kenapa aku selalu diburu oleh mereka? Apa yang mereka mahu sebenarnya? Haruskah aku terus menutup mata?


PESAN NOVEL INI

0 comments:

Post a Comment

 

Dunia Celik FP Copyright © 2010 Design by Ipietoon Blogger Template Graphic from Enakei